Skip to footer
Saada vihje

Kiri: rämpsposti asemel säästetud loodus ja odavam toit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere Selver.

Tihedas konkurentsis on suured poeketid asunud klientide meelitamiseks iga nädal saatma sooduspakkumistega kliendilehti. Tundub, et neid trükitakse juba mitu korda nädalas.


Tooterühmiti olulisi hinnaerinevusi neis tegelikult ei ole, erinevad ainult tootjad või margid, kui sedagi.

Kliendilehtede üleküllust ja inimeste vähest huvi nende vastu näitavad paljude kortermajade trepikojas pappkastid, kuhu pahn ajalehtede vahelt välja raputatakse ja õhtul prügikonteinerisse viiakse, et hommikustele reklaamidele ruumi teha.

Näib, et kliendilehtedest vabanemise soov on algatanud samas trepikojas elavate inimeste vahel omamoodi mängu: kes viimasena oma postkasti vaatab, saab võiduks kõikidesse postkastidesse pandud reklaamlehed. Miks muidu leian ma igal hommikul enda postkastist vähemasti neli ühesugust kliendilehte, seni ei ole ma selle mänguga veel kaasa läinud ja olen toimetanud boonuseks saadud reklaamlehed prügikasti. Igatahes on olukord muutunud juba jaburaks.

Sobiv aeg oleks ühel kaupluseketil astuda sellest hullusest välja ja saada sellega konkurentide ees eelis. See käik eeldaks jõulist teavitustööd, millega kauplus teatab, et lõpetab kliendilehtede saatmise, samas rõhudes kas või populistlikult looduse säästmisele – mida nad tegelikkuses ka teeksid.

Kampaania põhiteesi sisu oleks, et reklaamlehtede trükkimisest loobumisega säästetud raha eest on iga päev selle kaupluseketi poodides rohkem soodushindadega tooteid. Loomulikult peaks lubatut täitma ning müüki paiskama tõeliselt soodsa hinnaga tooteid, et inimestel tekiks huvi just seda kauplust rohkem külastada, et teada saada, millised tooted täna on soodsate hindadega.

Veel enam, nii mõnigi kauplusekett vajab maine tõstmiseks avalikkusele suunatud sõnumit, et trükiste raha eest parandatakse töötajate töötingimusi ning suurendatakse palgafondi.

Tasapisi tuleksid teisedki poeketid sellega kaasa ning kümned tuhanded reklaamlehed jääksid trükkimata, inimeste silmis poodide maine kasvaks ning tarbija saaks toidukorvi odavamalt kätte.
Märt Truman

Kommentaarid
Tagasi üles