Septembris algab Tallinna-Narva maanteel Liiapeksi ja Loobu vahelisel lõigul Tallinna poolt tuleva suuna taastusremont, järgmise aasta jaanuaris alustatakse Viitna ümbersõidu ehitamist ja 2011. aastal rekonstrueeritakse Viitnat läbiv teelõik.
Viitna ümbersõit saab lõpuks teoks
Ida teedekeskuse direktor Eugen Õis ütles, et maanteeameti otsusega on kinnitatud, et Valgejõe-Rõmeda ühtekuuluvusfondi koondprojekti raames alustatakse töödega juba tänavu ja aprillis kuulutatakse välja kolmeosalise projekti esimene riigihange.
"Julgen lubada, et pärast pea kahekümneaastast pausi saame valmis ka Viitna ümbersõidu," lausus Õis.
Kolmeaastane projekt
Esimene riigihange Liiapeksi-Loobu teelõigu parempoolse niidi ehk Tallinna poolt tuleva suuna rekonstrueerimiseks kuulutatakse välja aprillis ja tööd peaksid algama septembris ning kestma aasta. Selle teelõigu pikkus on 20,3 kilomeetrit.
Mai keskel kuulutatakse välja riigihange Viitna ümbersõidu ja Viitna-Koljaku tee esimese 1,6 km projekteerimiseks ja ehitamiseks.
"Plaani järgi algab ehitamine jaanuaris 2010 ja lõpeb septembris 2011," rääkis Eugen Õis.
Kolmas etapp on Pikasaare-Loobu Tallinna poole viiva tee remont 5,6 km ulatuses ja Viitnat läbiva tee remont 8,4 km ulatuses. Need tööd peaksid teoks saama 2011. aastal.
Eugen Õie sõnul on kogu projekti maksumus umbes 600 miljonit krooni. "Täpsem hind selgub siiski pärast riigihangete läbiviimist," lisas ta.
Remonte mujalgi
Päris kogu Ida teedekeskuse aur nende projektide ja juba käivitunud Jõhvi-Kukruse teelõigu ümberehitamisele siiski ei kulu ja tänavu suvel on Lääne-Virumaal plaanis veel mitu suuremat teetööd, millest olulisim on Sõmeru viadukti remont, mis läheb maksma ligi 28 miljonit krooni.
"Selle projekti raames oleme teinud head koostööd omavalitsustega," kiitis Ida teedekeskuse direktor Eugen Õis.
Suured remonditööd on tänavu ees ka Põdruse-Kunda-Pada maanteel, kus tehakse teekatte taastusremonti 13,4 km ulatuses ja ehitatakse Andja sild ümber truubiks. Selle projekti lõplik maksumus ei ole selgunud, kuid ulatub kindlasti kümnetesse miljonitesse kroonidesse.
"Üks liiklusohtlikum koht Toolse sild oma pealesõitudega remonditakse veel sel aastal, plaanis on Porgaste silla remont," rääkis Eugen Õis, kelle sõnul lõpetatakse aasta esimesel poolel ka Vohnja sildade remont ja Tõrma-Pajusti kergliiklustee.
Tallinna-Narva maantee Haljala-Rõmeda lõigul võetakse ette pikiroobaste tasandamine.
"Tasandame tekkinud pikiroopad teise tehnoloogiaga kui pindamine, nimelt n-ö mössiga, mis peaks tagama hea kvaliteedi ja ajaliselt kauem vastu pidama," selgitas Õis.
Kindlasti on tänavu kavas riigiteede pindamine, selles töös üritatakse hoida eelmiste aastate taset ehk umbes 120 km.
"Majandussurutise tingimustes peame rohkem keskenduma sellele, kuidas lähematel aastatel suuta säilitada teekatteid," sõnas Eugen Õis, kelle sõnul saab teid küll remontida, kuid raha teedevõrgu arendamiseks ei jätku.
AJALUGU
Tallinna-Narva maanteel alustati uute lõikude ehitamist Lääne-Virumaa piirist Aaspereni 1985.
Tee pidi valmis saama 1992. aastaks, lõpetamata jäi Viitna ümbersõit.