Saada vihje

Swedbank hoiatab petukirja eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Andres Pulver
Copy
Swedbank.
Swedbank. Foto: TV3

Paljud inimesed, kelle seas on Swedbanki kliente, on saanud oma e-posti kirja, kus pank küsib kliendiandmeid.


Pank kinnitab, et antud teade ei ole saadetud panga poolt ja tegemist on pettuse katsega.

Pank ei küsi kunagi e-maili teel kliendi käest turvatunnuseid ega nõua nende uuendamist taolises vormis.

Kliendid, kes oma andmed sellesse keskkonda sisestasid,
peaksid koheselt ühendust võtma Swedbankiga numbril 6 310 310.

Praeguseks hetkeks on nimetatud veebileht suletud ning juhtumi uurimisega tegeleb keskkriminaalpolitsei.

Neil, kes nimetatud kirja on saanud, palub Swedbank see koheselt kustutada ning kindlasti mitte sisestada pangakaartide andmeid või turvatunnuseid tundmatutele
veebilehtedele.

Esialgsetel andmetel on tegemist tundmatute isikute poolt korraldatud pettusega, mille eesmärgiks oli klientide pangainfo ja turvatunnuste enda valdusse saamine.

Teisipäeva hommikul saadeti laiali uussamalaadne petukiri, sedapuhku väidetavalt Läti Hansabanka poolt, milles küsitakse inimestelt nende Mastarcardi andmeid.

Viimane sarnane pettusekatse toimus Eestis Hansapanga nime kasutades 2002. aastal, kus analoogilise pöördumise autorid politsei poolt kinni peeti ja kohtu alla anti.

Swedbank tänab kõiki tähelepanelikke kliente, kes saabunud kirjast panka teavitasid. Panga poole pole praeguseni pöördunud kliente, kes oleksid antud pettuse
tõttu kahju saanud.

Märksõnad

Tagasi üles