Osaühing KT Europroject Management hakkab Lääne-Viru maavalitsuse tellimusel uurima kaupade ja reisijate liikumise potentsiaali Kotka, Kroonlinna ja Kunda sadamaid ühendatavatel suundadel.
Kunda-Kotka-Kroonlinna laevaliin koondab huvilisi
OÜ KT Europroject Management juhatuse liige Katrin Suursoo ütles, et uuring annab vastuse, millised on kauba- ja turismivood ning konkurentsiolukord ning avab uksed planeeringutele ja investeeringutele.
Kunda Nordic Tsemendi (KNT) tegevdirektor Meelis Einstein ütles, et KNT on neid küsimusi varem natuke uurinud. “Sadam ei ole meie jaoks esmajärguline äri, see uuring peaks andma tehase omanike jaoks põhjenduse sadamasse investeerimiseks,” sõnas ta ja lisas, et teda huvitavad väga Euroopa Liidu poolsed rahastusvõimalused. Euroopa Liidus algab uus programmiperiood ja euroraha saamise võimalikkuses selguse saamiseks tuleb oodata vähemalt järgmise aasta lõpuni.
“Meil on kõik juba välja arenenud, ainult sadam saaks tuua arenguhüppe maakonna jaoks,” lausus maavanem Einar Vallbaum, kes lisas, et Kundast laevaliini käivitamisest on väga huvitatud ka Järva- ja Jõgevamaa.
Jõgevamaa näeb Vallbaumi sõnul väga suurt potentsiaali just turismis.
“Neil on mure, kuidas saada turiste Peipsi äärde,” selgitas maavanem.
“Kõige tähtsam, et ise usuksime, küll siis selle valge laeva ka liikuma saame,” ütles Einar Vallbaum.
Uuringu rahastamiseks panid seljad kokku Lääne-Virumaa ettevõtjad, omavalitsusliit, arenduskeskus, maavalitsus, Rakvere ja Kunda linn ning Järva-, Jõgeva- ja Ida-Virumaa maavalitsus.
Oktoobri lõpus saavad Eesti, Soome ja Venemaa esindajad kokku Kroonlinnas, et arutelu laevaliini avamise võimalikkuse üle jätkata.