“Gravitatsioon” näitab meteoriidina Eesti raugastumisseaduse lähiperspektiivi

Kati Saara Murutar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
“Gravitatsioon” näitab meteoriidina Eesti raugastumisseaduse lähiperspektiivi.
“Gravitatsioon” näitab meteoriidina Eesti raugastumisseaduse lähiperspektiivi. Foto: Siim Vahur / Rakvere Teater

Rakvere teater on Eesti üks tahedama-vahedama sotsiaalse närviga loovkooslusi. Tema uuema ajastu repertuaar pole küll lausa nii sotsioloogiline, nagu omaaegne legendaarne Pirgu-kooskonna ühiskonna puurimine. Ent kunstilisemad vahendid-lahendid mõjuvadki sügavamalt. Viivad teemasse südameüdini sisse ja muudavad saatusi. Selles mõttes, et panevad tegutsema.

“Sinatraga kuu peale” portreteerib Lichtfeldti-Mälbergi kehastuses patronaažiõdesid, kes potitavad-lutitavad vanahärrat, kelle üksildase elu viimne sündmus oli kohtumine Sinatraga möödunud sajandil. Mõlemad naised on meile nii kurjamoodi tuttavlikult armetu taustaga. Ühel mees töötu ja lapsel sellest hoolimata vajadused.

Teise mees tropp, kel närvid läbi ja unistused tegelikult nii väikesed. Summad, mille ümber nutmaajavalt naljakas tants ja tagaajamine käib, naeruväärsed. Vahet pole, kas mahlakate rollivõttude viimane vaksal on kiriku pihitool või kohtupink – tee on temakeste ees püsti igal juhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles