Üllatav maanteerööv hobusetallis

, meediakriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Elina Pähklimägi suvelavastus “Lähedus” Kõue mõisas võtab luubi alla inimliku läheduse piirid ja ühisosa.

Teatrikülastajad leiavad end mõisa endisest hobusetallist, mis pikkupidi jagatud lavaks ja saaliks. Seega on näitlejad publikust vaid paari meetri kaugusel. Tekib mulje, et silme all lahtirulluv vaatemäng võiks toimuda ükskõik kus, näiteks ühissõidukis, ja selle pealtnägijaks võib sattuda igaüks.

Etenduse arenedes ilmneb, et muretut turvalisust, mis laseks iga hetk oma peatuses maha minna, publikule siiski ei pakuta, kuigi vormiliselt on tegevus igati tempokas ja moekas. Teravas fookuses on tegelaste füüsiline kohalolu ja pingeline dialoog, kusjuures sõnade tavapärane keskkonda organiseeriv funktsioon keeratakse üle võlli. Nii tuleb tegelastel ja ka publikul appi võtta emotsionaalne tunnetus, et paremini mõista, mis toimub.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles