Kunda sadam kaalub ro-ro-ühendust Soomega

Aivar Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kunda sadamat külastab tänavu ligi poolsada laeva rohkem kui eelmisel aastal, kaubakäive suureneb eeskätt ümarpuidu arvelt.
Kunda sadamat külastab tänavu ligi poolsada laeva rohkem kui eelmisel aastal, kaubakäive suureneb eeskätt ümarpuidu arvelt. Foto: Sander Ilvest

Septembris vahetus Kunda sadama omanik. Uueks omanikuks sai Baltic Maritime Logistics Group AS. Tegu on oma tütarfirma Esteve AS-i kaudu ühe Eesti suurima ro-ro-laevu teenindava sadamaoperaatoriga ja seetõttu on loomulik, et nende tulevikuplaanidesse mahub parvlaevaühenduse avamine Kunda ja mõne Soome sadama vahel.

Kunda sadama senine omanik oli HeidelbergCement Groupi kuuluv Kunda Nordic Tsement AS. Kuna ettevõte soovis keskenduda oma põhitegevusele, sündis otsus võõrandada Kunda sadam kui eraldiseisev majandusüksus ning kaubale saadi eelmainitud logistikaettevõtteid koondava kontserniga. Kundas toimetamiseks moodustas BMLG eraldi ettevõtte Kunda Sadam AS-i. Tehingu hinda pole pooled avalikustanud.

“Väga suuri ja väljastpoolt nähtavaid uuendusi uued omanikud hetkel ette ei näe,” lausus Kunda Sadam AS-i juhatuse liige Daimar Truija. “Pigem keskendutakse sadama töö efektiivsuse tõstmisele. Üks huvitavamaid, aga kaugemasse tulevikku jäävaid plaane on ro-ro-laevaühenduse avamine mõne Soome sadamaga.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles