Rasketehnikaomanikud kindlustavad oma vara vastavalt riski suurusele

Aivar Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Kohustuslik liikluskindlustus ei pruugi masinaomanikule kogu kahju korvata. Nii peab ta kalkuleerima, kumb tuleb kokkuvõttes odavam: kas omasüüliste õnnetuste tagajärjed omast taskust kinni maksta või sõlmida kaskoleping.
Kohustuslik liikluskindlustus ei pruugi masinaomanikule kogu kahju korvata. Nii peab ta kalkuleerima, kumb tuleb kokkuvõttes odavam: kas omasüüliste õnnetuste tagajärjed omast taskust kinni maksta või sõlmida kaskoleping. Foto: Elmo Riig / Sakala

Suure autopargi omanik Oleg Gross leiab, et mida rohkem on masinaid, seda vähem kasulik on neid vabatahtlikult kindlustada. Põllumees Marek Kõbu lähtub talupojatarkusest: kalli kombaini kaskokindlustus on vajalik, traktorite, eriti vanematele puhul pole aga mõtet seda kulutust teha.

Kindlustusseltsid meelitavad rasketehnikaomanikke üha enam sõlmima vabatahtlikke kindlustuslepinguid, sest “traktori, kombaini või mõne muu töömasina hind on võrreldav uhkema elumaja või luksusautoga ja kõrge hind toob ettevõtjale kaasa suured riskid”.

Rasketehnikaomanikud aga kasko- või mõnd muud liiki vabatahtlikke kindlustuslepinguid sõlmima ei tõtta. Põhjusena tuuakse välja asjaolud, et kohustuslik liikluskindlustus katab suurema osa võimalikke kahjusid, vabatahtlik kindlustus on liiga kallis ja nii-öelda peenikeses kirjas lisatingimused on liiga keerukad või kulukad täita. Kui aga neid ei täida, jääd hüvitisest ikkagi ilma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles