Kunda raudtee müük riigile: kas lihtsalt jutt või tõsi taga?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kunda–Rakvere raudteel liigub vaid Kunda Trans AS-ile kuuluv veerem.
Kunda–Rakvere raudteel liigub vaid Kunda Trans AS-ile kuuluv veerem. Foto: Vladislav Musakko

Viru-Nigula vallavanema Einar Vallbaumi eestkõneldav idee müüa Rakvere–Kunda raudteelõik riigile vajab edasises asjaajamises head lobitööd: vaata, kust nurgast tahad, ainus kasusaaja paistab ostu-müügiotsuse korral olevat raudteelõigu praegune omanik Kunda Trans AS.

Tänavu aprillis pöördus Lääne-Viru Omavalitsuste Liit (VIROL) rahandusministri Martin Helme ja riigihalduse ministri Jaak Aabi poole, leidmaks toetust Rakvere–Kunda raudtee reisijateveo korraldamise ja Kunda sadama Eesti Raudtee võrgustikuga ühendamise plaanile. Majandus- ja taristuministri Taavi Aasa sõnul eeldaks Kunda sadama ühendamine raudteega ja reisijateveo avamine Rakvere–Kunda raudteelõigul suuremahulisi investeeringuid.

Üks asjaosalistest, raudtee omanik Kunda Trans AS väidab, et käimas on läbirääkimised hinna üle, kuid samas puudub selgus, kui tõsiselt tasub ostu-müügijuttu ülepea võtta. Kas see on lihtsalt pakkumine “ostke ära”, mille peale riik viisakalt noogutab ja teatab, et “arutame asja”, või on see raudteelõik riigi silmis tõesti nii atraktiivne, et kaalutakse selle ostmist?

Tagasi üles