Viru-Nigula vallavanema Einar Vallbaumi eestkõneldav idee müüa Rakvere–Kunda raudteelõik riigile vajab edasises asjaajamises head lobitööd: vaata, kust nurgast tahad, ainus kasusaaja paistab ostu-müügiotsuse korral olevat raudteelõigu praegune omanik Kunda Trans AS.
Kunda raudtee müük riigile: kas lihtsalt jutt või tõsi taga?
Tänavu aprillis pöördus Lääne-Viru Omavalitsuste Liit (VIROL) rahandusministri Martin Helme ja riigihalduse ministri Jaak Aabi poole, leidmaks toetust Rakvere–Kunda raudtee reisijateveo korraldamise ja Kunda sadama Eesti Raudtee võrgustikuga ühendamise plaanile. Majandus- ja taristuministri Taavi Aasa sõnul eeldaks Kunda sadama ühendamine raudteega ja reisijateveo avamine Rakvere–Kunda raudteelõigul suuremahulisi investeeringuid.
Üks asjaosalistest, raudtee omanik Kunda Trans AS väidab, et käimas on läbirääkimised hinna üle, kuid samas puudub selgus, kui tõsiselt tasub ostu-müügijuttu ülepea võtta. Kas see on lihtsalt pakkumine “ostke ära”, mille peale riik viisakalt noogutab ja teatab, et “arutame asja”, või on see raudteelõik riigi silmis tõesti nii atraktiivne, et kaalutakse selle ostmist?