Kuidas kütusehinna tõus mõjutab veondust?

Copy
Erko Vallbaum kütuseliitri hinna võimaliku tõusmise kohta kahe euroni: “Võibolla osasid kliente me ei suuda enam teenindada.”
Erko Vallbaum kütuseliitri hinna võimaliku tõusmise kohta kahe euroni: “Võibolla osasid kliente me ei suuda enam teenindada.” Foto: Ain Liiva

Raketina üles sööstnud kütusehind pitsitab veondusega tegelevaid firmasid. Kuidas on probleem mõjutanud AS-i Lajos, OG Elektra ja Go Busi tööd?

“Lajosel on kokku 35 sõidukit, millest 32 sõidavad diisli, kolm gaasiga. Meil on kallurautod, konksliftautod, tsisternautod ja külmikautod,” räägib ettevõtte tegevjuht Erko Vallbaum. Enam kui 50 töötajaga Lajos tegutseb nii Baltikumi kui ka Skandinaavia turul, firma käive oli mullu üle kuue miljoni euro. “Mingite klientidega meil on lepingutes ära fikseeritud, et kui kütusehind tõuseb, siis tõuseb ka veohind, kui langeb, siis langeb ka veohind,” näeb Erko Vallbaum oma ettevõttele väikest valguskiirt.

Oleg Grossi kontsernil OG Elektra on sõidukeid saja ringis, millest pisut üle poole – trak­torid, rekad ja mõned sõiduautod – sõidavad diislikütusega, ülejäänud bensiiniga. Üle 1800 töötajaga OG Elektra käive oli mullu 192 miljonit. “Me oleme kahjuks kõiges, nii elektri- kui gaasi- kui kütusehindadega, vabal turul. Täna me saame sellega kahju, et me ei ole fikseerinud hindasid,” tunnistab Oleg Gross.

Tagasi üles