Napikate hulk raudtee ülekäigukohtadel näitab kasvutrendi

Copy
Näpi ülekäigukohal 2023. aasta kevadel juhtunud napikas. Jalgratas oli juba esirattaga rööbastel, kui juht viimasel hetkel pidama sai.
Näpi ülekäigukohal 2023. aasta kevadel juhtunud napikas. Jalgratas oli juba esirattaga rööbastel, kui juht viimasel hetkel pidama sai. Foto: Kuvatõmmis videost

Inimeste tähelepanu hajumine liikluses ja liikluskoormuse kasv raudteedel tähendab kahjuks ka napikate arvu kasvu raudtee ülekäigukohtadel. Eelmisel aastal tuli lühikese aja vältel ette mitu olukorda, kus jalakäijat või ratturit lahutas ülekäigukohal kokkupõrkest reisirongiga vaid mõni sekund.

Eelmisel kevadel juhtus Tapa ülekäigukohal kolm ohtlikku olukorda, mis oleks võinud lõppeda traagiliselt. Lisaks pääses üks rattal liikunud noormees napilt reisirongi alla jäämisest Näpil.

Elroni ohutusjuht Natali Aosaar rääkis, et ülekäigukohtadel on aastatel 2021–2023 olnud 82 ohuolukorda ehk napikat. "Suurem osa ohuolukordadest on leidnud aset Keila, Nõmme, Tondi, Hiiu, Laagri ning Kehra ja Tapa ülekäigukohtadel. Õnnetusjuhtumeid on ülekäigukohtadel viimase kolme aasta jooksul toimunud seitse."

Tagasi üles