Skip to footer
Saada vihje

Reportaaž Päästekorraldajaks õppides on kõige raskem lahti lasta hinnangutest helistaja suhtes

Õppejuht Jane Peiponen hoidis värskel õppuril silma peal ja vajadusel jagas näpunäiteid. Neid läks vaja!

Ühel ilusal päeval avanes mul võimalus hakata taas kooliõpilaseks ning tudeerida ala, mille õppimisest salamisi unistanud olen. Selleks keerasime autonina pealinna poole, et sisekaitseakadeemia päästekolledži päästekorraldaja eriala õppuritega päev veeta.

Päästekorraldaja on iga hädas inimese esimene kontaktisik, kui hädaabinumbril helistada, ja tema õlgadel lasub vaat et kõige suurem vastutus, kuna tuleb väga vähese aja jooksul aru saada, mis mure helistajal on. Õigete otsuste tegemiseks on aega üksnes minuti jagu. Pange nüüd stopper käima ja saate aru, kui lühike tegelikult minut on.

​Häirekeskuses (HäK) olen käinud varemgi sealsete töötajate tegemisi kajastamas. Neid lugusid saab näha SIIN ja SIIN. Iga korraga on tärganud aina suurem huvi seal tehtava töö vastu. Omajagu on kindlasti hoogu andnud nüüdseks seljataha jäänud pea 10-aastane kiirabitehniku karjäär, sest selle jooksul oli suhtlus häirekeskuse logistikutega igapäevane.

Kommentaarid
Tagasi üles