Viru-Nigula liikluskaos laheneb

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänaseks on kopp Padaorus juba tee päris läbi “hammustanud”.
Tänaseks on kopp Padaorus juba tee päris läbi “hammustanud”. Foto: Marianne Loorents

Vaikne ja rahulik Viru-Nigula on sattunud liikluskeerisesse.

Padaoru sulgemine autodele on suunanud alevikust läbi suure sõidukite voo.

Paraku on Viru-Nigula liikluskorraldus aga kummaline.

Kohalikud teavad vallavolikogu liikme Agu Lepisto sõnul sellega arvestada, ent suurelt maanteelt tulijad mitte.

Nimelt on Viru-Nigula kiriku kõrvalt algaval teel, mida mööda pääseb Vastale, Mahusse, Kalvi ja Aserisse, kohe pärast kirikaeda ristmik, kus liikluseeskirja kohaselt kehtib parema käe reegel. Ühtegi liiklust reguleerivat märki ristmikul ju ei ole.

Viru-Nigulast läbi sõitvad juhid sellega arvestada ei oska ning põrutavad sealt rahulikult üle.

“Oleme pöördunud maanteeametisse juba varemgi, aga tulutult,” sõnas Agu Lepisto. “Kuid nüüd, mil liikluskoormus on väga suureks muutunud, on inimestel hirm, sest võõrad lihtsalt eeldavad, et nad on peateel,” lisas ta.

Maanteeameti Ida regiooni hooldevaldkonna juht Jaan Võsu nentis, et kõne all oleval ristmikul kehtib tõepoolest parema käe reegel, sest liiklusmärke ei ole ja kõik teed on kõva kattega.

“Ega see nüüd päris mõistlik ei ole jah, et transiitteele selline ristmik jääb,” ütles Võsu neljapäeval.

Ta rääkis, et kuigi juba esmaspäeval suleti Padaorg liiklusele ja paigaldati ka keelumärgid, sõitsid päris paljud sealt siiski läbi.

Praegu on see füüsiliselt võimatu, sest tee on üles kaevatud, ja liikluskoormus Viru-Nigulas suureneb veelgi.

Eile hommikul andis Jaan Võsu aga teada, et maanteeameti targad pead olid koos istunud ning otsustanud paigaldada sellele ristmikule ajutised liiklusmärgid.

Ikka nii, et transiitliikluseks kasutatav maantee oleks peatee ning Kirikaia ja Maarja tänavalt tulevad liiklejad peavad peateel liikuvatele sõidukitele teed andma.

Võsu lubas, et kui Padaorus ehitustöödega ühele poole saadakse, paneb maanteeamet ajutiste märkide asemel statsionaarsed. “Et ei oleks kahtepidi mõistmist,” lausus Võsu.

Padaorg jääb truubi ümberehitustööde tõttu liiklusele suletuks augusti lõpuni.

Maanteeameti Ida regiooni planeeringute osakonna juhataja Anti Palmi selgitas, et Padaoru truup on amortiseerunud ja vana.

“Truup põhjustab kevadise suurvee ajal üleujutusi ning ehitatakse nüüd ümber teraskaartruubiks,” lisas Palmi.

Ümbersõit toimub Sämi–Sonda–Kiviõli–Varja või Viru-Nigula–Aseri kaudu.

Kui tavaliselt pikendab ümbersõit teekonna pikkust, siis sedapuhku on lugu vastupidine, sest maanteeameti andmetel on Sonda ja Kiviõli kaudu sõites teekond hoopis 400 meetri võrra lühem.

Küll on suurem ajakulu, sest edasi jõudmise kiirust aeglustavad teele jäävad asulad ning raudteeülesõidud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles