Uus süsteem päästab vajunud kaevuluugid

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
FIRMA VERGUTECH SPETSIALISTID
DEMOSTREERIVAD KAEVULUUKIDE KIIREMAT
VAHETAMIST.
FIRMA VERGUTECH SPETSIALISTID DEMOSTREERIVAD KAEVULUUKIDE KIIREMAT VAHETAMIST. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Läinud nädalal askeldasid Rakveres Võidu tänaval Rae vallast pärit ehitusfirma Vergutech Baltikum töölised, kes tutvustasid läänevirulastele Eestis uudset kaevuluukide remontimise tehnoloogiat, mis pärineb Taanist.


"Selleks et tulemus kaevurõngaste saneerimisel oleks maksimaalselt kvaliteetne, on Taani firma Dansk Brond Teknik Aps välja töötanud ja Euroopa Liidus patenteerinud metallist kaevurõngaste saneerimise süsteemi, mis kannab nimetust DBT System," rääkis firma Vergutech Baltikum juhataja Aivo Allorg.


Teepinnast allapoole vajunud kaevuluugid ei ole probleemiks ainult Eestis, vaid kogu Euroopas.

Tõsine probleem
"Praegu kasutataval meetodil saneeritavad kaevuluugid peavad teepinnas vastu üldjuhul paar aastat, mille järel tuleb nendega uuesti tegelema hakata," nentis Allorg ja selgitas, et meie põhjamaises kliimas on sõiduteede olukord paljuski loodusjõudude meelevallas, seda eriti kevadel ja sügisel, kui ööpäevane õhutemperatuur kõigub -5 ja +10 º vahel.

"Maapinna alla paigaldatud betoonist kanalisatsioonikaevud on enamikus oma kaantega ühtne tervik ja pinnase suhtes liikumatud. See tähendab, et teepinna kerkimisel ja vajumisel tekivad liikumispraod teekatte ja kaevukaante vahele," kommenteeris Allorg.

Vältimaks pragude teket, minnakse tänapäeval üle niinimetatud ujuvale kaevukaante tehnoloogiale, mille puhul kaevukaaned toetuvad asfaldile ja liiguvad koos teepinnaga. "Sellisel meetodil säilitavad kaevukaaned oma stabiilsuse küll kauem, kuid tulemus sõltub suuresti luugi all oleva pinnase tihenduse kvaliteedist," ütles Allorg.
Uue eelised
Mõte pakkuda uuenduslikku kaevukaante saneerimist Eestis tekkis firmas Vergutech Baltikum sellest, et Taanis on see hästi läbi mõeldud ja tagab kvaliteedi.

"Pealegi on kaevuluukide kaaned Eestis tunduvalt hullemas olukorras kui mujal Euroopas," lausus Allorg.
Spetsiaalset hüdraulilist tõstukit kasutab firma selleks, et võimalikult vähe kahjustada teepinda kaevuluugi ümber. Firmajuht pidas DBT Systemi eeliseks tööde kiirust.

"Sõltuvalt kaevušahti korrasolekust võib seda liiklusega koormata juba ühe kuni kolme tunni jooksul," rääkis Allorg.

Teenuse sihtrühm on kohalikud omavalitsused ja veefirmad, kes vastutavad tänavatel asuvate kaevuluukide korrashoiu eest.

Kõnealune tehnoloogia on tekitanud huvi Lääne-Virumaa veemajandusspetsialistides.

ASi Rakvere Vesi tootmisdirektor Aivar Lõhe arvas, et DBT Systemi plussiks on kiirus. "Kaevurõngaste saneerimist tänaval on võimalik teha ka tipptunni ajal liiklust sulgemata, sest ruumi jagub autodele ümbersõiduks. Seda tõestasid Vergutech Baltikumi töötajad südapäeval Rakveres Võidu tänaval," rääkis Lõhe.

Loomulikult on tähtis hind, millega teenust tehakse.
"Kui kaevuluugi remont tehakse kiiresti ja kvaliteetselt, õigustab ennast ka pisut kõrgem tasu, kui praegu taolise töö eest firmad võtavad. Lisaks lubab Vergutech Baltikum oma tööle vastupidavust ja viie aasta pikkust garantiid," kõneles Lõhe.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles