Tulevikus peaks Rakvere linna tunnuslause “Väge täis!” ning tarva kujutis saama sümboliteks, millega hakatakse turiste meelitama Lääne-Virumaad külastama.
Väge täis Rakvere meelitab turiste
Rakvere linna tellimusel valmis hiljuti Rakvere turismiinfokeskuse teeninduspiirkonna turismi turundusplaan, mille elluviimisel peaks olema võimalik Lääne-Virumaad senisest enam tutvustada ning siia rohkem külalisi meelitada.
Valminud dokumendi järgi kavatsetakse kujundada praegune turismiinfokeskus turismiarenduskeskuseks ning panna katusorganisatsioonile suuremaid ülesandeid.
Turismi arendamisega tegelevad praegu Lääne-Viru maavalitsus, Rakvere linn, MTÜ Lääne-Viru Turism ning üksikud ettevõtjaid koondavad ühendused. Lääne-Virumaa turismiinfo jagamist ja kogumist koordineerib Rakvere turismiinfokeskus, kuid vaja oleks tegeleda ka turismi arendamise ja mainekujundusega.
Turundusplaani tutvustusel restoranis Villa Theresa eelmisel nädalal rääkis dokumendi kokku pannud osaühingu Advisio kohaliku arengu divisjoni juht Ragne Kasesalu, et katusorganisatsiooni puudumine on pärssinud ühtsete teenuste väljatöötamist, samuti ei ole loodud ühist turismitegevuste rahastamissüsteemi.
Rakvere linnapea Rannar Vassiljev tutvustas võimalikku uut taktikat turistide meelitamiseks intrigeeriva slaidisõuga: sellel kutsub väge täis Rakvere turiste külastama lisaks linnale ka Palmse mõisa, Käsmu Kuradisaart või Põlula piisonifarmi.
Üheks kuvandiks on tutvustada maakonna turismiatraktsioone Rakvere linna kaudu, mõneti selle juurde kuuluvana.
Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mati Jõgi nimetas, et võib-olla ei ole mõistlik reklaamida alati vaatamisväärsusi kui Rakvere-lähedasi, vaid kui Lääne-Virumaal asuvaid.
Linnapea Rannar Vassiljev leidis, et Rakvere kasuks räägib mitu asja. Välisturistis võib maakonna nimi tekitada eksiarvamuse, et tegemist on hoopis Lääne-Eestiga. Samuti on linna nime lihtsam tutvustada kui maakonna oma.
“Kui öeldakse inimesele Pariis või London, siis need nimed seostuvad teatud brändiga, aga kui paljud meistki teavad, millises meie mõistes maakonnas need paiknevad,” tõi Vassiljev näite.
MTÜ Põhja-Eesti Turism esindaja leidis, et mõistlik on siiski üks ühtne ja põhiline bränd, mille kaudu maakonda tutvustada. Tarvast peeti üsna atraktiivseks ja võimsaks tegelaseks, kes edaspidi võiks Lääne-Virumaad reklaamida - teda saab kujundada nii hüppava, jooksva kui kas või basseinis ujuvana.
Küsimusi tekitas kohalolijates see, kas turismi edendamiseks Lääne-Virumaal on vaja kindlasti luua uus organisatsioon või saab arendada praeguseid. Mati Jõgi maavalitsusest leidis, et mõistlik on kaaluda ka alternatiive, näiteks arendada maakonna infoportaali või korraldada turismi turundust juba toimiva MTÜ Lääne-Viru Turism kaudu.
Ragne Kasesalu sõnul pole praegu konkreetset tärminit sihtasutuse loomiseks paika pandud ning võimalikud on ka muud variandid. Turundusplaani koostamist rahastati Norra ja Euroopa majanduspiirkonna finantsmehhanismidest.