Väge täis Rakvere meelitab turiste

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere logo.
Rakvere logo. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Tulevikus peaks Rakvere linna tunnuslause “Väge täis!” ning tarva kujutis saama sümboliteks, millega hakatakse turiste meelitama Lääne-Virumaad külastama.


Rakvere linna tellimusel valmis hiljuti Rakvere turismiinfokeskuse teeninduspiirkonna turismi turundusplaan, mille elluvii­misel peaks olema võimalik Lää­ne-Virumaad senisest enam tutvustada ning siia rohkem külalisi meelitada.

Valminud dokumendi järgi kavatsetakse kujundada praegune turismiinfokeskus turismi­arenduskeskuseks ning panna ka­tusorganisatsioonile suuremaid ülesandeid.

Turismi arendamisega tegelevad praegu Lääne-Viru maa­valitsus, Rakvere linn, MTÜ Lääne-Viru Turism ning ük­sikud ettevõtjaid koondavad ühendused. Lääne-Virumaa turismiinfo jagamist ja kogumist koordineerib Rakvere turismiinfokeskus, kuid vaja oleks tegeleda ka turismi arendamise ja maineku­jundusega.

Turundusplaani tutvustusel restoranis Villa Theresa eelmisel nädalal rääkis dokumendi kok­ku pannud osaühingu Ad­vi­sio kohaliku arengu divisjoni juht Ragne Kasesalu, et katusorganisatsiooni puudumine on pärssinud ühtsete teenuste väljatöötamist, samuti ei ole loodud ühist turismitegevuste rahastamissüsteemi.

Rakvere linnapea Rannar Vassiljev tutvustas võimalikku uut taktikat turistide meelitami­seks intrigeeriva slaidisõuga: sel­lel kutsub vä­ge täis Rakvere tu­riste külastama lisaks linnale ka Palmse mõisa, Käsmu Kuradisaart või Põlula piisonifarmi.

Üheks kuvandiks on tutvustada maakonna turismiatraktsioone Rakvere linna kaudu, mõneti selle juurde kuuluvana.

Maavalitsuse arengu- ja pla­nee­ringuosakonna juhataja Mati Jõgi nimetas, et võib-olla ei ole mõistlik reklaamida alati vaa­tamisväärsusi kui Rakvere-lähedasi, vaid kui Lääne-Virumaal asuvaid.

Linnapea Rannar Vassiljev leidis, et Rakvere kasuks räägib mitu asja. Välisturistis võib maa­konna nimi tekitada eksiarvamu­se, et tegemist on hoopis Lääne-Eestiga. Samuti on linna nime lihtsam tutvustada kui maakonna oma.

“Kui öeldakse inimesele Pariis või London, siis need nimed seostuvad teatud brändiga, aga kui paljud meistki teavad, millises meie mõistes maakonnas need paiknevad,” tõi Vassiljev näite.

MTÜ Põhja-Eesti Turism esindaja leidis, et mõistlik on siiski üks ühtne ja põhiline bränd, mille kaudu maakonda tutvustada. Tarvast peeti üsna atraktiivseks ja võimsaks tegelaseks, kes edaspidi võiks Lääne-Virumaad reklaamida - teda saab kujundada nii hüppava, jooksva kui kas või basseinis ujuvana.

Küsimusi tekitas kohalolijates see, kas turismi edendamiseks Lääne-Virumaal on vaja kindlasti luua uus organisatsioon või saab arendada praeguseid. Mati Jõgi maavalitsusest leidis, et mõistlik on kaaluda ka alternatiive, näiteks arendada maakonna infoportaali või korraldada turismi turundust juba toimiva MTÜ Lääne-Viru Turism kaudu.

Ragne Kasesalu sõnul pole praegu konkreetset tärminit siht­asutuse loomiseks paika pandud ning võimalikud on ka muud variandid. Turundusplaa­ni koostamist rahastati Norra ja Euroopa majanduspiirkonna finantsmehhanismidest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles