Juhtkiri: Enda huvide eest

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eurod.
Eurod. Foto: SCANPIX

Kui veel mõni aeg tagasi andsid pangad teada, et pärast eurole üleminekut ei ole kavas sularahaautomaatidesse viieeuroseid panna, siis eile teatas üks pank teise järel, et seda siiski tehakse.

Aga kui ei oleks olnud avalikkuse kriitikat meedia vahendusel, siis viieeurosed pangaautomaati ei jõuaks. Täpsemalt: pangad ei oleks teinud lisatööd automaatide seadistamiseks.

See on üks demokraatia märke, et rahva, st avalikkuse häält kuulda võetakse. Aga lisaks ajakirjandusele on kerkimas esile veel üks suur võim - see on suhtlusvõrgustik Facebook, mis oma pealt 200 000 liikmega Eestis üha enam ühiskondlikke protsesse mõjutab.

Seal avatakse kõikvõimalikke kontosid ja liikumisi, kes üldsuse huvide eest välja astuvad. Olgu siis seoses viieeuroste või muude asjadega.

Tundub, et ühiskond on tasapisi muutumas. Enam ei ole nii, et autoriteedid kabinetis otsustavad ja rahvas kannatab vaikselt nurisedes. Julgetakse juba küsida, miks on nii või naa ning mis on selle põhjus. Ja ongi õige.

Ega keegi teine kui inimene ise elu mõnusamaks teha ei saa ja õnneks hakkab see arusaamine nüüd ka kohale jõudma - kui ikka midagi ei sobi, tuleb seda öelda, ja kui ütlejaid tekib palju, on oodata ka lahendusi.

Meenutagem lähiminevikust rahva suhtumist Rimi kaubandusketi otsusesse loobuda eestimaisest lihast või Tallinna Kalamaja elanike koondumist võitluseks linna plaani vastu muuta parkimine Kalamajas tasuliseks.
Nii et tegelikult me suudame maailma muuta, kas või natuke.

Ja võib loota, et selliseid meeldivaid uudiseid hakkab järjest rohkem tulema ja igaüks neist annab rahvale üha suuremat kindlustunnet, et on võimalik midagi ära teha nende vastu, kes kasutavad tihti oma positsiooni mingite ainult oma ettevõttele või kitsale huvigrupile kasulike otsuste läbisurumiseks.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles