Kaasamine ja sekkumine aitab luua turvalise maailma

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaikusehetk koolitusel, kus pedagoogid õppisid, kuidas loovuse ja kogemuse kaudu kaasates ning sekkudes luua turvaline lasteaed ja kool.
Vaikusehetk koolitusel, kus pedagoogid õppisid, kuidas loovuse ja kogemuse kaudu kaasates ning sekkudes luua turvaline lasteaed ja kool. Foto: Hea Alguse koolituskeskus

Lapsele meeldivad vanaema juures olevad kõrvaklapid, ta on nendega ringi uidanud kogu pärastlõuna. Kui on aeg ära minna, tahab ta need loomulikult endaga ühes võtta. Mida teete? Kuidas lahendate olukorra? Kuidas anda lapsele võimalus väljuda konfliktist võitjana?

Sellist küllaltki igapäevast olukorda lahkasid neljakümne kooli ja lasteaia õpetajad Käsmus seminaril “Laps turvalises haridussüsteemis: kaasamine ja sekkumine kõigi laste huvides”.

Koolitaja Pat Patfoort, kes on rahumeelselt lahendanud konflikte ka päris sõjakolletes, pakkus oma suhtlemismetoodikat kasutades kodusest sõjast väljumiseks rahuliku tee.

Tagasi üles