Ministri otsus võib tuua soodsama või piletita sõidu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaan Männik.
Jaan Männik. Foto: Erakogu

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson allkirjastas aprillikuu viimasel päeval pikalt oodatud määruse, mis asendab seniseid maavanemate korraldusi, millega sätestati maakondliku bussitranspordi piletihinnad. Allkirjastatud otsus määrab sisuliselt hinnavahemiku, mille piiresse tulevane piletihind jääda võib. On aga selge, et ministri otsus ei too maakonnas kaasa hinnatõusu, kuid võib Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse seesuguse otsuse korral tähendada Lääne-Virumaa maakondlikel bussiliinidel hoopis tasuta sõitu.

Ministrilt allkirja saanud piletihinnamäärus on paindlikum, kui varem räägitud, ja annab sisuliselt kohalikele keskustele otsustusõiguse, kas teha nii, et sõit on tasuta või soodsam, või jätkata praeguse piletikorjega. Piirkonnad üle Eesti on erinevad, näiteks nii, nagu tehakse Hiiumaal, ei saa teha Harjumaal. Kohalikel keskustel säilib nüüdse lahendusega otsustusõigus, sest just nemad teavad, mis on piirkonnale tähtsaim. Oma otsust tuleb keskustel maanteeametile põhjendada, kuid nii oli see ka varem ehk ajal, mil kohaliku hinna üle tegi otsuse maavalitsus, kes selle seejärel maanteeametiga kooskõlastas.

On arusaadav, et ega soodsam pilet või koguni tasuta sõit ei ole ainus tegur, mis paneks inimesi autost bussi kolima. Maapiirkondades saab määravaks ennekõike see, kui tihti bussid käivad, mis ajal nad sõidavad, ja oma osa mängib muidugi ka hind.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles