10 ja 50 aastat tagasi

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Virumaa Teataja.
Virumaa Teataja. Foto: Virumaa Teataja

Virumaa Teataja 10 ja 50 aastat tagasi

50 aastat tagasi

Näärid tulevad

Talv astub oma õigustesse. Õues on parasjagu pakast ja lund ning ega nääridki enam kaugel ole. Mis siis kaubandusmeestel ka näärideks plaanis on? Rakvere Kaubastu direktor E. Tõevälja: “Nääriehteid ja küünlaid juba müüme. Mullu kippus neist vahepeal vägisi nappus kätte tulema. Tänavu on aga nääriehteid laos piisavalt tagavaraks. Ka elektriküünlaid on praegu küllalt. Kuuski hakkame müüma 20. detsembri paiku ikka vanas paigas – Turu platsil. Metsamajandist on neid tellitud 500 tükki. Mullu me nii palju läbi ei müünudki, sest nende seas on selliseid, mida inimesed ei tahtnud osta. Tunamullu oli selles suhtes lugu parem. Ka tänavu tahaks enam-vähem korralikke näärikuuski rahvale anda. Igal aastal on olnud nurinat selle üle, et nääripakke on vähe. Tõsi, kondiitritoodete vabriku “Kalev” maiustustepakkidest on puudus olnud. Peab juba ette ütlema, et tänavu selles suhtes suurt paranemist loota ei ole. “Kalevi” maiustustepakke me nii palju ei saa, kui sooviksime. Igal aastal on olnud selline praktika: koolid ja lasteasutused on meilt maiustused ja tsellofaani saanud ning ise kingituspakid valmis teinud. Ka kauplustes on neid valmistatud. Eks ka tänavu tule nii teha. Kaupluste vaateaknad saavad aastavahetuseks sobiva kujunduse.”

10 aastat tagasi

Suurvesi viis klinkrirongi kraavi

Eelmise nädala neljapäeval sõitis Aluveres Kunda raudteel rööbastelt maha kuus vagunit . Rongiliiklus Rakvere ja Kunda vahel õnnestus taastada alles eile. Nii raudtee kui ka rong kuuluvad aktsiaseltsile Kunda Trans. Kunda Transi transpordiosakonna juhataja Boris Štern rääkis, et avarii oli tingitud rasketest ilmaoludest. “Aluvere soo on vett täis ja raudteetamm pehme,” lausus Štern. Raudteetammi vabastamiseks keerati rööbastelt maha jooksnud vagunid kummuli. “Kui liiklus uuesti käima läheb, siis saab taastusrongi abil vagunid rööbastele tagasi tõsta,” selgitas Boris Štern. Eile lõunaks olid suuremad remonditööd tehtud. “Võtsime raudteetammil pealmise kihi maha ja täitsime tammi uuesti,” rääkis Boris Štern. Kokku uuendati sel moel 125 meetri pikkune raudteelõik. Avarii tõttu jäi Rakvere jaama lõksu kaks Kunda Transi vedurit, samuti kogunes Rakverre Kundasse edasi saatmist vajavaid kaupu.

Kunda Nordic Tsemendi tootmisdirektor Urmas Kukk rääkis, et mingit mõju avaldas raudteeõnnetus tehase tööle kindlasti, kuid midagi katastroofilist ei juhtunud. “Põlevkivivarud on õnneks olemas ja seisma tehas ei jäänud,” lausus Kukk. Ka ei seganud avarii oluliselt tooraine vedu karjäärist, sest purunenud raudteelõik jäi karjäärist Rakvere poole. Küll mõjutas tooraine vedu mõningal määral tõik, et kaks vedurit seisis kasutult Rakveres.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles