Allahindlustele tormi ei joosta

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaanuarikuised allahindlused suurt otsmistuhinat pole tekitanud.
Jaanuarikuised allahindlused suurt otsmistuhinat pole tekitanud. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Kreisilinn Rakvere on üle riigi tuntud oma kaubanduse poolest. Räägitakse, et läänepoolse Virumaa pealinnas on kõige rohkem kaubanduspinda ühe inimese kohta.


Üldiselt ollakse ühisel nõul, et jaanuar ja veebruar on kaubandusinimestele nn hapukurgihooaeg, mil ostjad reeglina kauplustest ringiga mööda käivad ja vaid haruharva ning äärmisel vajadusel sisse astuvad. Klientide ligimeelitamiseks ning oma kaubast lahtisaamiseks on välja mõeldud hooajakaupade massilised hinnasoodustused. Kõikjal poodides ripuvad sildid, mis pakuvad allahindlusi 20%-st 75%-ni.


Kolmapäeval võtsime koos fotograafiga ette käigu Rakvere ja selle lähiümbruse nelja suuremasse kaubakeskusesse, et uurida müüjate meeleolu ja kampaaniate mõju inimeste ostusoovidele.

Tsentrum
Keskus asub kohe linna südames ja peaks keskpäeval olema ostjatest tulvil, aga teisel korrusel kohtame mõnda üksikut poodlejat.

Meie alustasime Linna Kingast. Lõunasel ajal on lisaks meile ja müüjale poes üks inimene, kuid ka tema tundub olevat igavleja, mitte tõsine ostja. Kõikidel kingadel ja saabastel on hinnad alla lastud, kuid see pole ostjaid meelitanud. Müüja arvates puudub inimestel praegu ostuvajadus ja ta tunnistab, et rahvast käib vähe, sest eks nii jaanuar kui veebruar on sellised rasked kuud, mil inimestel rahakotis tihti vaid tuul puhub, ning millegipärast on Tsentrum ise ostukohana oma populaarsuse kaotanud. Käime veel paaris poes, kuid pilt on kõikjal üks: hinnad all ja ostjaid pole.

Kroonikeskus
Kroonikeskuse keldris asuvad kaks suurt spordipoodi Weekend ja Rademar. Mõlema kaupluse müüjad on arvamusel, et ostjate käitumist odavmüük natuke ikka mõjutab. Kuid väga palju sõltub ilmast: on ilmad külmemad, tullakse jopesid ostma, sajab rohkem lund, on lastele suuski vaja. Praegused allahindlused on põhjustatud vajadusest hooajakaubast lahti saada, et uutele toodetele ruumi teha.

Ette jääb Ideaalkosmeetika, kuhu meesterahvas haruharva sisse astub. Kuidas siis kosmeetikapoes allahindlustega lood on? Tuleb välja, et siin on asjad veidi teistmoodi kui rõiva- ja jalatsikaubanduses. Tavaliselt teevad kuuajaseid kampaaniaid kosmeetikafirmad, mitte kauplused ning nende allahindlus on kuni 20%. Siin ei sõltuta hooajast ega aasta algusest.

Veel üks jalatsipood, seekord Suurtüki. Siin ütleb müüja välja, et sellist mõju kui mullu pole allahindlused avaldanud, kuid ei saa ka väita, nagu üldse ei ostetaks. Ka meie kohaloleku ajal uurib mõni potentsiaalne ostja hinnasilte.

Reeglina on nii, et allahindlused kestavad jaanuari lõpuni ja siis tuuakse kohale uus kaup.

Vaala keskus
Tohutu suures poes Spantal olen ainuke külastaja. Hinnalangus siingi nagu kõikjal mujal 30-50%. Müüjad väidavad, et on juhtunud selline inimestevaene päev, et käiakse ikka ja ka allahindlust küsitakse ning ostetakse. Nagu mujalgi, on allahindlusel kaks eesmärki: esiteks talvekaubast lahti saada ja teiseks uutele kaupadele ruumi teha.

Ainukeseks erandiks kõikide külastatud kaupluste seas on detsembris avatud kodukauplus Apelsin, kus väidetakse, et neil mingit hinnaalandust pole ja nemad ei kurda ning elavad hästi. Kuigi ausalt öeldes on seegi pood sama inimtühi kui teised, aga ju me oleme sattunud jälle valel ajal.

Põhjakeskus

Siin on suured lisaallahindlused kuni kuu lõpuni, kuid teine korrus on inimtühi, nagu on olnud kõik eelnevadki kaubandushiiud. Milles siis küsimus, reklaam peaks olema ju piisav?

Kuigi nii mõnigi müüja arvab, et see võinuks olla veel pilkupüüdvam. Kuigi jah, nädalavahetustel on ostjaid rohkem, kuid tormi ei joosta. Reeglina on allahindlus jaanuari lõpuni ja siis hakatakse uutele kaupadele ruumi tegema. Seisma jäänud asjad saadetakse ära - kas tootjale tagasi või uuele ringile kuskil mujal.

Põhjakeskuses satume ka kauplusele, kus keeldutakse meie tavapärastele küsimustele vastamast ega lubata pildistada, aga eks igal firmal on oma suhtlemiskultuur.

Kokkuvõtteks võib öelda, et tänavu jaanuaris tööstuskaupade hooajalistele allahindlustele ei tormata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles