Eestimaa koolides on alanud viimane õppeveerand, ka Vinni-Pajusti gümnaasiumis. Tänaseks on vist igaüks saanud oma arvamuse “säutsuskandaali” kohta välja öelda. Mina seda tegema ei hakka, sest tean selle kohta liiga vähe. Alljärgnevalt püüan laiemalt ja pikemas ajaperspektiivis vaadata otsa neile probleemidele, mille see lugu tõstatas.
Tellijale
Kuidas tormist veeklaasis sai tsunami (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötasin Vene ajal 20 aastat ametikohal, mida tänapäeval kutsutakse huvijuhiks. Nägin oma töö eesmärgina seda, et õpilastel oleks oma kooliajast peale õppetundide mäletada midagi head. Väga palju neid õpetajaid ei leidunud, kes olnuksid võimelised ja tahtnud pea olematu tasu eest õpilastele laulu, rahvatantsu, näitemängu õpetada. Need olid pühendunud, kuid vahel ka enesekesksed inimesed. Neile oli nende looming nagu oma laps, mistõttu olid nad kriitika suhtes hellad.