Basssaksofon leiab orkestris rakendust harva. Selle tsitaadi leidsin eesti kergemuusika isa Uno Naissoo 1969. aastal välja antud džässipiiblist “Džässilik harmoonia ja orkestratsioon”. Niisiis – laval kvartett Heavy Beauty hämmastava stiilidevaldaja, kitarrimängija Jaak Sooääre eestvedamisel. Enne kui kontserti sõnadesse panna, väärib märkimist, mis lavale oli pandud. Bassist Henno Kelbi ja soolokitarristi tämbriplokkide ja muude tehniliste vidinate (ei teagi kõikide nimetusi!) hulk oli aukartustäratav. Kõige krooniks tõepoolest haruldane saksofonide perekonna väärikaim ja raskeim – basssaksofon.
Tellijale
Baltikumi suurim basssaksofon sumedal õhtul Rakvere teatri džässikohvikus
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui väiksemate pillide puhul kasutab mängija saksofoni hoidmiseks reguleeritavat kaelarihma, siis sellele suurusele on raskuse tõttu spetsiaalne statiiv. Mängima peab püsti seistes.