Kaubanduskeskused, mis pretendeerivad tarbimisühiskonnas vabaajakeskuse tiitlile, õilistavad ostlemiskirge kunstiga. Kui esialgu piirduti ühe ruumi eraldamisega näituste tarbeks, siis suured mastaabid nõuavad teistsugust lähenemist ning kunsti eksponeeritakse üha enam teise korruse piirdel.
Repliik: Kunst kerkib kõrgustesse
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esialgu oli üpris harjumatu otsida kunstiteoseid kõrgustest, kus oleks justkui loogilisem näha reklaame. Pea kuklas vaatamisest tekib huvitav kogemus, aga ka probleem – tahaks mõnda pilti natuke täpsemalt silmitseda, kuid lähemale ei pääse. Pisut on abi eskalaatoriga üles-alla sõitmisest, aga üldjuhul oleks vaja binoklit. Ja selle saab osta, ollakse ometi kaubanduskeskuses.
Usutavasti pakuvad paik ja vaatenurk kunstnikele uute dimensioonidega väljakutseid ning annavad impulsi luua teoseid, mis suudaksid alistada keskkonna ja kõnelda vaatajaga kaubanduslikest kõrgustest.