Kui kõik kulgeb kavandatult, ootab Rakvere kandi rahvast järgmisel aastal taas mitu suurt tee-ehitust, mis esialgu küll liiklemist häirivad, hiljem selle aga mugavamaks ja turvalisemaks muudavad.
Rakvere ringtee läheb kevadel remonti
Järgmisel aastal peaksid kavade kohaselt algama ehitustööd Rakvere ringteel ning Haljala ristmikul.
Ida regionaalse maanteeameti direktor Eugen Õis rääkis, et projekteerimisel on Rakvere ringtee alates Bauhofi ristmikust kuni ristumiseni Rannapungerja teega. “Projekti eesmärgiks on teekatte seisukorra parandamine antud lõigul ning liiklusohutuse tõstmine ristmikel,” selgitas Õis.
Ohutuse nimel
Kõik ristmikud valgustatakse ja projekteeritakse selliselt, et ristmiku piirkonnas oleks jalakäijatel sõidutee ületamine ohutu.
Esialgse eskiisi põhjal on Mädapea tee, Piira ning Rannapungerja tee ristmikud projekteeritud ringristmikena, kuna muude samatasandiliste lahenduste korral ei oleks nende sujuv läbilaskvus tagatud.
“Samuti võimaldab ringristmik rahustada autoliiklust jalakäijate turvalisemat teeületamist silmas pidades,” lisas Eugen Õis. Tõrma ristmik jääb ka edaspidi ringristmikuks.
Täiendavalt projekteeritakse kergliiklustee Bauhofi ristmikust kuni Palermo suusatunnelini, mis saab ka eraldi valgustuse.
Rakvere vallavanem Aivar Aruja kiitis maanteeameti algatust kergliiklustee rajamiseks. “Ka linnainimestel tekivad paremad ja ohutumad võimalused liikumiseks ja sportimiseks,” lausus Aruja.
Rakvere valla jaoks on vallavanema sõnul eriti oluline Mädapea tee ristmiku rekonstrueerimine. Aivar Aruja ütles, et maanteeametil on 2013. aastal kavas rekonstrueerida kogu Mädapea tee ja siis on kavas ehitada ka kergliiklustee Lepnalt linna. “Lepna on Rakvere valla jaoks ikka prioriteet,” lisas vallavanem.
Haljalasse suur liiklussõlm
Rakvere ringtee rekonstrueeritakse etappide kaupa. “Esimene etapp on arvatavalt Bauhofi ristmikust kuni Tõrma ristmikuni ning kõigi eelduste kohaselt algab seal ehitus järgmise aasta kevadel,” kõneles Ida regionaalse maanteeameti direktor Eugen Õis.
Haljala ristmiku ehituse hankega alustatakse eeldatavasti juba tänavu novembris. “Kui protsess kulgeb plaanipäraselt, jõuame lepinguni 2011. aasta kevadel, mil alustakse tehnilise projekti koostamisega,” ütles Õis.
Reaalsete ehitustöödeni jõutakse Haljalas hilissuvel või sügisel pärast tehnilise projekti valmimist ning ehitusloa väljastamist maanteeameti poolt. Eeldatav Haljala liiklussõlme valmimisaeg on 2012. a sügisel.
Haljala ristmik hõlmab 3,5 kilomeetrit põhimaantee ringiehitust 2 + 2 sõiduradadega I klassi maanteeks koos eritasapinnalise liiklussõlme ehitusega, kuhu kuulub üks sõidutee sild, üks kergliiklussild ja üks kergliiklustunnel.
“Maaküsimused veel lõplikult lahendatud pole, aga Haljala liiklussõlme rajamisega seoses ei ole ka probleemseid kohti, mis selle ehitust takistaksid,” kommenteeris Eugen Õis. “Ja maaküsimus nüüd kindlasti ehitusele takistuseks ei saa,” lisas ta.
Paralleelselt Haljala liiklussõlme hankemenetlusega valmistab maanteeamet ette Rõmeda-Haljala eelprojekti alusel ülejäänud objekti hankedokumente ehk lõigu km 78,4 - 87,0 koos Aaspere liiklussõlmega, eritasapinnaliste ristete, koguja-kergliiklusteede ja lõigu ümberehitusega 2 + 2 I klassi maanteeks. Hankeprotsessiga alustatakse kohe pärast rahastamise selgumist.
INFO
• Järgmisel aastal peaksid kavade kohaselt algama ehitustööd Rakvere ringteel ning Haljala ristmikul.
• Näiteks Mädapea tee, Piira ning Rannapungerja tee ristmikud on projekteeritud ringristmikena.