Juhtkiri: Iga alkohoolne jook jätab jälje

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Reuters / Scanpix

Läinud nädalast käivitas Tervise arengu instituut kampaania alkoholi liigtarvitamise ennetamiseks nimetuse all “Iga jook jätab jälje”.

Kampaanias on kesksel kohal alkoholi mõju inimese tervisele ja peamine sihtrühm 25-44aastased inimesed, kes joovad üle riskipiiride.

Selle taustal ei olnud just hästi ajastatud kurikuulus Iirimaa-Eesti vaheline jalgpallikohtumine, kus kohati räägiti mängukäigu endaga võrreldes proportsionaalselt palju iirlaste lemmikõlle markidest ja näidati ajalehtede esikaantel purjus iiri fänne.

Lausa karjuv oli aga Kanal 2 telesaate “Reporter” reedene klipp Otepää tüdruku sügisesest seenelkäigust ja sellest, kuidas ta kaamera ees kukeseenesousti teeb. Uudislõigu taustaks lasti mingit lorilaulu mitut sorti seentest, mida tuleb alla loputada valge viinaga, mõistagi ilmestas seda jaburat lugu ka suures plaanis pilt viina pitsi valamisest. Pärast seda näidati jälle, kuidas tüdruk köögilaua taga maitsvat einet mekkis.

Siinkohal meenub ka ühest kaupluse trükisest isadepäeva kingiks reklaamitud mäng, kus olid kabenuppude asemel viinapitsid.

Me võime igasuguseid kampaaniaid teha, kui aga ülalkirjeldatud asjad kedagi ei häiri, siis pole kampaaniatest mingit kasu. Eeskätt on vaja, et mõtteviis muutuks.

Pakun, et nii sellise teleklipi kui nendesamade kampaaniareklaamide peale sirutub mõne alkoholist kergesti sõltuva inimese käsi baarikapi poole.

Sama lugu on kingitustega – ärge kinkige kunagi kellelegi alkoholi, isegi mitte veinipudelit! Keegi ei tea, millised nõrkused võivad kingisaajal olla ja milleni see näiliselt süütu kingitus võib viia.

Ühes filmis sidus joodik iga tühjaks kummutatud pudeli koduaias õunapuu otsa. Kui terve aed täis sai, leidis ta, et joob liiga palju. Ning jättis alkoholi pruukimise.

Kui mõelda, et inimene joob nädalas korra, mis esmapilgul ei tundugi palju, siis, liites need päevad kokku, saame tulemuseks selle, et inimene on aastas ebakaine umbes kaks kuud. Aga juuakse ju palju-palju rohkem. Selles suhtes on hea, kui selline kampaania kedagigi mõtlema paneb.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles