Kunda liiklus tekitab pingeid

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasemäe põigi avamiseks on rahvaalgatuse korras eelnõu volikogusse jõudnud, Selja tee kõnnitee ja Koidu tänav selliseks aga jäävadki.
Kasemäe põigi avamiseks on rahvaalgatuse korras eelnõu volikogusse jõudnud, Selja tee kõnnitee ja Koidu tänav selliseks aga jäävadki. Foto: Meelis Meilbaum

Kunda linna läbiva tee ehituse käigus on linnas liikluskorraldus mitmes kohas muutunud ja linnarahvale tehtud muudatused eriti ei meeldi.


Tänavu lõppes Kunda linna läbiva tee renoveerimise esimene etapp ja seoses sellega on mitmes kohas muutunud liikluskorraldus.
Harjumuspärane linna sissesõit mööda Kasemäe põiku on suletud, kuid autojuhid ei tee maasse rammitud vaiadest väljagi ja sõidavad nende kõrvalt üle haljasala. Sellise isetegevuse lõpetab ilmselt lumi, mis läbipääsu võimatuks muudab.


Kunda linnapea Allar Aron meenutas, et kui väljasõit Kasemäe põigust maanteele rajati, oli liiklusintensiivsus oluliselt väiksem ja tollal ei olnud ka selle vastas väljasõitu bensiinijaamast.
“Üldplaneeringu ja keskuse detailplaneeringu tegemisel lepiti kokku, et tulevikus hakkab spordikeskuse juurest minema tee otse uuele ringteele, praegu paraku linnal selle ehitamiseks vahendeid ei ole,” lausus linnapea.


Kasemäe põigu väljasõidu sulgemine on eriti vastuvõetamatu Kunda linnavolikogu ainsale sotsiaaldemokraadist liikmele Heldur Lahnele, kes tänava sulgemise pinnalt kerkinud vastuolude tõttu palus end välja arvata volikogu ajutise liikluskorralduse komisjonist.
“Minu ettepanekut tänava ajutise avamise kohta ei hakatud üldse arutamagi, vaid see hääletati maha enne, kui ma jõudsin ettepaneku lõpuni lugeda,” lausus nördinud Lahne, kes kinnitas, et kompromissi ei püütudki otsida.
Nii algatas Lahne allkirjade kogumise ja esitas otse volikogu menetlusse eelnõu Kasemäe põigu ajutise avamise kohta, kuniks spordikeskuse juurest uus tänav valmis ehitatakse.
Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus annab võimaluse, et vähemalt üks protsent omavalitsuse hääleõiguslikest kodanikest saab algatada eelnõusid kohaliku elu küsimustes. Heldur Lahne on oma algatusel kogunud 69 allkirja, mis on enam kui kaks protsenti Kunda hääleõiguslikest kodanikest.
Kunda linnavolikogu esimees Arvo Vainlo ütles, et kõigepealt käib ettepanek läbi volikogu majanduskomisjonist ning loodetavasti jõuab see juba detsembris volikogu ette.
Teine suur muudatus on see, et Kunda Nordic Tsemendi ees olevalt ringteelt ei pääse enam Koidu tänavale ja vastupidi. Ka ei ole Koidu tänava teises otsas tupikule viitavat märki, nii et võõras võib ootamatult halva üllatuse osaliseks saada.


Allar Aron selgitas, et nagu Kasemäe põigust väljasõidu sulgemisel, nii oli ka Koidu tänava sulgemisel põhjuseks ohutuse tagamine.
“Koidu tänav jääb väga pahasti kahe tee vahele ja projekteerimisnõuded ei luba, et teed nii lähestikku oleksid,” selgitas linnapea, lisades, et sellel ringristmikul on juhtunud omajagu õnnetusi ning just Koidu tänava otsas.
“Aga märkide paiknemine tuleb kindlasti üle vaadata ja volikogu liikluskomisjon arutab olukorda,” lubas Allar Aron.
Kolmas kummaline koht on kõnnitee Selja tee alguses. Tegelikult ei saagi mõnekümne sentimeetri laiust riba teeservas kõnniteeks nimetada, sest see on nii kitsuke. Kui praegusel ajal on seal veel kuidagimoodi võimalik ennast suurte veoautode ja aia vahele ära mahutada, siis lumisel ajal võib Selja tee kahe maja elanikel olla probleeme kodust välja pääsemisega.
Massilist jalakäijate liiklemist seal õnneks siiski ei ole, sest kergliiklustee tsemenditehase poolt tulevalt Rakvere maanteelt ei jõua Selja tee ristmikuni, vaid keerab liiklusohutuse tagamiseks Rakvere suunas tuleva Selja tee poole majade vahelt.


Et lumelükkamine saab Rakvere maantee ja Selja tee ristmikul väga keerukas olema, tõdes ka Allar Aron. Linnapea sõnul on kummalises teelahenduses peasüüdlane Elering.
“Neil on seal 110 kV kõrgepingekaabel ja Elering hakkas nii kõrgeid nõudmisi esitama, et kevadel oli hetkeks tunne, et tee jääb hoopis tegemata,” meenutas Aron. Lõpuks lahenes olukord teekoridori muutmisega, kuid seetõttu jäi kõnnitee osa enam kui napiks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles