Nööbikuuemees avas teatris prügikunstinäituse

Inna Grünfeldt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Rakvere teatri peakunstniku Erki Kasemetsa autorinäitus PEP ehk "Pool elu prügimäel" Rakvere teatris asetab prügiks peetava - pakendid, purgid, suitsupakid - uude valgusse, annab taaskasutuse kunstiloomingu moodulitena ning ärgitab mõtlema prügi kui nähtuse filosoofilise poole üle.


Näitus annab ülevaate Erki Kasemetsa prügikunstiloomingu eri tahkudest ning sellele lisavad informatiivsust Erki Kasemetsa loomingu kohta ilmunud artiklid.

"Olen mõelnud, kustmaalt uus asi muutub vanaks, tulevik muutub minevikuks. See on üks ja sama problemaatika. Prügi on esmase funktsiooni minetanud ja muutnud prügiks. Aga nii lihtne see maailm ei ole, et igal asjal on ainult üks eesmärk. Tegelikult on ka prügisse palju-palju võimalusi sisse programmeeritud. Lähenemine, et see on prügi, see mitteprügi, oleks väga lihtsustav," arutles Kasemets.

Nagu ikka, annab Erki Kasemets sellelgi mängulisel näitusel vaatajale võimaluse kaasa lüüa - Jakob Liiva büsti kõrval asetsevas moodulpildis on publikul lubatud purke ümber tõsta, aga eriti teretulnud on kavandid, mille järgi laotakse sinna aegajalt uus teos.

Näituse avamise puhul pani Erki Kasemets selga oma legendaarseima teose - nööpidega tihedalt kaetud kuue, mille nööpide arv on korrelatsioonis kunstniku elupäevadega.

"Viimati panin selle selga aastal 2006, pildistamiseks ühele ajakirjale," ütles ta rasket pintsakut õlgadele upitades.

Lähemalt saab Erki Kasemetsa näitusest "Pool elu prügimäel" ja loomingust lugeda kolmapäevasest Virumaa Teatajast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles