Online-intervjuu: Üliraskeid teeolusid pole seni sahameeste meelest olnud

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Lood.
Tarmo Lood. Foto: Teet Suur

ASi Virumaa Teed juhataja Tarmo Lood vastab Virumaa Teataja küsimustele ning ütleb, et tegemist on normaalse talvega ning teehooldajad olid rohkeks lumeks valmis.


Kas teie ameti vaatevinklist on tegemist erilise talvega või olite selliseks lumeuputuseks valmis?

Tegemist on Eestimaa jaoks normaalse talvega, erandlik on lumekihi paksus. Olime selleks valmis.

Kuidas tehnika lumelükkamisele vastu on pidanud ja kas eelarves vahendeid jätkub, kui lund juurde peaks tulema?

Tehnika on vastu pidanud tänu regulaarsele hooldusele ja remondile.

AS Virumaa Teed on võtnud lepingulise kohustuse tagada riigimaanteede hoole vastavalt tee seisundinõuetele.

Eriti rasketes ilmaoludes, mida käesoleval talvel ei ole ette tulnud, on võimalikud täiendavad kokkulepped.

Miks ei suudeta läbi aastakümnete hoida talveperioodil korras Väike-Maarja ja Rakke vahelist teelõiku erinevalt Rakvere ja Väike-Maarja lõigust - ometi on see oluline teelõik Rakvere ja Tartu vahel.

Rakvere - Väike-Maarja - Vägeva maanteed hooldatakse kogu ulatuses 2. seisunditaseme järgi. Erinevus võib olla tingitud liiklussagedusest, mis pärast Ebavere ristmikku langeb üle kahe korra.

Mida väiksem on liiklussagedus, seda aeglasemalt mõjuvad kloriidid.

Teelõik Lehtse mõisast Tapale on juba mitu aastat olnud kavas katta musta kattega. Seni on see töö ikka edasi lükkunud. Millised plaanid on selle teelõiguga lähiajal? Millal on võimalik Lehtsest Tapale lühemat teed pidi sõita normaalsetes teeoludes?

AS Virumaa Teed on vabariigi valitsuse korraldusega nr 303 (3.07.2008) moodustatud äriühing, mille omanik on riik ja mille põhiülesanded on teede hoole, remont ja ehitus.

Ida regionaalne maanteeamet on riigiasutus, mille põhiülesanded on teetööde tellimine, avalike teenuste osutamine, riikliku järelevalve teostamine ja riigimaanteede arendamine.

Seetõttu on nii sellele kui ka osale teistele küsimustele vastamine Ida regionaalse maanteeameti pädevuses.

Piibe maantee Lääne-Virumaa lõik Rakke valla piires on nagu teine maailm: Järva- ja Jõgevamaa suudavad hoida tee hooldatud, Lääne-Virumaa mitte. Vägeva-Vahuküla lõigul on talihooldus alla igasugust arvestust. Liikluskoormuse vähendamiseks soovitatakse Tallinna-Tartu liiklussuunal alternatiivina Piibe maanteed. Aga AS Virumaa Teed sellele lõigule ei jõua. Alles oli bussiõnnetus Vägeva ristmikul.

Piibe maantee 10kilomeetrist lõiku Lääne-Virumaa piires hooldab AS Virumaa Teed koos Rakvere - Väike-Maarja - Vägeva maanteega vastavalt 2. seisunditasemele.

Ka siin võib erinevus olla tingitud liiklussagedusest, mis Vägeva ristmikust Tartu poole on kolm korda suurem kui Tallinna poole.

Bussiõnnetuse täpsed asjaolud ei ole teada, kuid tee seisund õnnetuse hetkel vastas nõutule.

Üldiselt oleme meie oma perega sellel aastal lumetõrjetöödega Rakveres ja Rakvere-Tapa maanteel rahul. Paraku teevad muret tohutud lumehunnikud ristmikel, mille tõttu ei ole võimalik ühelt teelt teisele ilma riskimata sõita. Kas saab seda olukorda lähiajal parandada või jääme ootama sulailmataati?

Lumevallidega tegeleme seni, kuni on vajalik nähtavus tagatud.

Millest on tingitud, et liikudes Tallinnast Rakverre, muutuvad teeolud peale Lääne-Virumaa silti täielikult? Lääne-Virumaa-poolne maantee on konarlik, auklik, rööpas ja talvel halvasti puhastatud. Olgem ausad, see on kõige tähtsam maantee kogu Lääne-Virumaal. Kas tõesti ei leidu rahalisi vahendeid, et seda korras hoida ja korralikult parandada, mitte igal kevadel lappida?

Selle lõigu remont on maanteeametil olnud päevakorras mitmel varasemal aastal, kuid alati on olnud prioriteetsemaid objekte.

Seetõttu on ka kergemad remondid, näiteks pindamine, edasi lükatud. Halvas seisus kate põhjustab ka mõnevõrra halvema hooldekvaliteedi.

2009. aasta oktoobris sõlmis maanteeamet ASiga Nordecon Infra Liiapeksi-Loobu (km-d 50,3-70,6) teelõigu remondilepingu, mille tähtaeg on tänavune sügis. Uue katte saab ka Lääne-Virumaa lõik.

Teil endal on samuti teede-, ehitus- ja hooldusfirma Rajalo OÜ, kas pakute ka konkurentsi ASile Virumaa Teed, kus ise olete juhatuse liige?

OÜ Rajalo on perefirma, tegeleb raamatupidamisteenuse osutamisega ja ASile Virumaa Teed konkurentsi ei paku.

Kas on mingi telefoninumber või meiliaadress, et saaks teada anda lumistest läbimatutest teedest, kuhu oleks hädasti sahka vaja?

Riigimaanteede olukorra kohta saab ööpäev läbi infot vahetada, helistades maanteeinfokeskuse infotelefonil 1510 või ASi Virumaa Teed infotelefonil 5118187.

Kui palju on teiega sel lumerohkel talvel pahandatud ja kui palju on teid kiidetud?

On olnud nii üht kui teist suhtumist, kuid vähem kui eelmisel talvel.

Mida sahajuhid siis teevad, kui lund parajasti ei ole?

Lume sahkamine on ASi Virumaa Teed töötajate üks ülesanne, lisaks tuleb teha libedustõrjet, puhastada ja vajadusel vahetada liikluskorraldusvahendeid, puhastada bussipeatusi, ristmikke, sildu, kõnniteid, likvideerida ohtlikke puid, vajadusel ka katteid remontida. Korras tuleb hoida tehnika ja seadmed.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles