Elektrinäidu teatamisel võib esineda häireid

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Käes on aprillikuu lõpp ning lähipäevadel võtab Eesti Energia uus kliendiinfosüsteem esmakordselt vastu ligi poole miljoni kliendi elektriarvesti näidud. Kuna suur töökoormus võib põhjustada häireid infosüsteemi töös, palub ettevõte klientidel eelistada Eesti Energia arvutatud prognoosnäitu.
 


Prognoosnäidu arvutab Eesti Energia kliendile automaatselt, omalt poolt ei pea klient selleks midagi tegema.

„Saame näiduteatamise perioodidel paari päevaga näidud mitmelt sajalt tuhandelt kliendilt, mistõttu peavad meie infosüsteemid suutma töötada väga suurel koormusel. Esimestel kuudel võib nende töös siiski esineda lühiajalisi tõrkeid. Näidu prognoosimise abil saame infosüsteemide töökoormust paremini juhtida,“ selgitas Eesti Energia juhatuse liige
Margus Rink.

Prognoosnäidu arvutab Eesti Energia kliendi varasemate perioodide tarbimise alusel. Näiteks aprillikuu tarbimise prognoosi aluseks võetakse konkreetse kliendi tarbimine viimase 12 kuu jooksul. Ühtlasi arvestatakse prognoosi koostamisel kas klient elab korteris, majas või on tegu suvilaga – nende kõikide puhul on tarbimisgraafikud veidi erinevad.

Praktika näitab, et enamike klientide puhul võivad reaalne tarbimine ja prognoos erineda vaid mõnevõrra, kui koduste elektriseadmete hulk muutub märkimisväärselt või suureneb-kahaneb pereliikmete arv. Elektrikütte puhul mõjutab prognoosi täpsust ka välisõhutemperatuur. Prognoosnäidu alusel koostatud arvete puhul toimub võimalik tasaarveldus järgmisel
arveldusperioodil tegeliku näidu alusel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles