Peanoogutusest koolide sõpruseni: eestlased õppisid Soomes  

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Porkuni kooli õpetajad ammutasid uusi oskusi ja teadmisi Soome kolleegidelt.

FOTO: Erakogu

Eestlaste ja soomlaste kohta räägitakse järgnevat lugu. Eestlane kirjeldab oma soove soomlasest partnerile ning too noogutab. Eestlane pragmaatilise inimesena arvab, et see tähendab nõusolekut. Tegelikult kinnitab soomlane peanoogutusega, et ta kuulab eestlast...

Oli see nii või teisiti, kuid noogutustest ja rääkimisest sai 2016. aastal alguse Porkuni kooli ja Soome Rajasalme kooli koostöö, mis vormistati Erasmus+KA1 projektina ning kinnitati SA-s Arhcimedes lepinguna. Projekti eestikeelne pealkiri oli “Meeskonnatöö areng Porkuni koolis”. Projektil oli kaks töömeetodit: töövarjutamine ja koolitused.

Nimetatud koolid on õppimiskohaks haridusliku erivajadusega õpilastele ning Rajasalme kool on õpilasele sageli viimaseks õlekõrreks, et haridustee ei katkeks. Hariduslik erivajadus tähendab mõlemas koolis õppe muutmist lihtsamaks, struktuursemaks, näitlikumaks ehk kõike seda, mida tähendab õppimine erinevate meelte kaudu. Teine oluline vahe võrreldes tavakooliga on keskkonna erisus, ka füüsiline, kuid konkreetse projekti puhul oli oluline erisus inimressurssides ehk meeskonnas.

Tagasi üles