Surmateate saab edaspidi esitada elektrooniliselt

Kristi Ehrlich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Surma registreerimiseks ei pea edaspidi enam kohalikku omavalitsusse kohale minema.
Surma registreerimiseks ei pea edaspidi enam kohalikku omavalitsusse kohale minema. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Sotsiaalministeerium saatis kooskõlastusringile tervishoiuteenuste dokumenteerimist käsitleva määruse, millega luuakse võimalus esitada edaspidi surmateatisi vaid elektroonselt.

Peale üleminekut elektroonsetele surmateatistele ei pea inimene oma lähedase lahkumise korral registreerimiseks minema edaspidi enam kohalikku omavalitsusse kohale.

Tervishoiutöötaja või kohtuarstliku ekspertiisi läbiviija koostab tervise infosüsteemis surma kohta elektroonse dokumendi ning esitab selle nii rahvastikuregistrisse kui ka surmapõhjuste registrisse.

Eelnõu näeb ette, et kohalik omavalitsus ei pea enam surmaandmeid rahvastikuregistrile eraldi esitama, vaid need jõuavad sinna automaatselt kohe pärast surmafakti tuvastamist. Surmapõhjuste registrisse jõuab info surmafakti ja -põhjuse kohta 24 tunni jooksul pärast nende andmete kinnitamist.

Surmateatiste digitaliseerimiseks näeb määruse eelnõu ette üleminekuaja kuni 2019. aasta 1. juulini. Seni on võimalik esitada surmateatisi ka paberkandjal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles