Sotsiaalministeerium saatis kooskõlastusringile tervishoiuteenuste dokumenteerimist käsitleva määruse, millega luuakse võimalus esitada edaspidi surmateatisi vaid elektroonselt.
Surmateate saab edaspidi esitada elektrooniliselt
Peale üleminekut elektroonsetele surmateatistele ei pea inimene oma lähedase lahkumise korral registreerimiseks minema edaspidi enam kohalikku omavalitsusse kohale.
Tervishoiutöötaja või kohtuarstliku ekspertiisi läbiviija koostab tervise infosüsteemis surma kohta elektroonse dokumendi ning esitab selle nii rahvastikuregistrisse kui ka surmapõhjuste registrisse.
Eelnõu näeb ette, et kohalik omavalitsus ei pea enam surmaandmeid rahvastikuregistrile eraldi esitama, vaid need jõuavad sinna automaatselt kohe pärast surmafakti tuvastamist. Surmapõhjuste registrisse jõuab info surmafakti ja -põhjuse kohta 24 tunni jooksul pärast nende andmete kinnitamist.
Surmateatiste digitaliseerimiseks näeb määruse eelnõu ette üleminekuaja kuni 2019. aasta 1. juulini. Seni on võimalik esitada surmateatisi ka paberkandjal.