Palavus koogiisu ei võta, magusameistrite mõtted on piparkookidel

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inimesed armastavad ka suvel torti ja kooki süüa, neile meeldib üha enam, kui tordid on kaunistatud elutruude inim- või loomakujudega.
Inimesed armastavad ka suvel torti ja kooki süüa, neile meeldib üha enam, kui tordid on kaunistatud elutruude inim- või loomakujudega. Foto: Erakogu

Kui kondiiter Kersti Kaubi poole pöördus tervisest hooliv inimene ühe omapärase sooviga, mõistis ta, et see juba on proovikivi. Kui muidu armastavad magusasõbrad temalt ikka tellida täiesti tavalist klassikalist kohupiimatorti, kus ka vahukoor ühes maasikatega, siis nüüd seisis ees loominguline töö.

Kersti Kaubi mõtles ja katsetas. Tordi põhjaks sai röstitud must leib, segatuna fariinsuhkru ja kaneeliga. Katte moodustasid kodujuust, Kreeka jogurt ja Mojito-siirup, vahele mustikad ja maasikad. Siirupi segas kuldsete kätega kondiiter toredat nüanssi andvast laimimahlast, tsitruselise viljalihast ja piparmündist.

Kersti Kauba möönis, et pusimist oli. “Tulemus oli vaeva väärt,” ütles kondiiter, kes ka ise lõpptulemuse üle ei nurisenud. Hingerahu tarvis ta aga pulmatorte just usinalt valmistada ei võta. Enda vastu nõudlik meister sõnas, et sel suve armastuse auks tehtud kolme ja poole kilone tort kena südamemerega kukkus välja imeline.

Pulmatortide valmistamiseks on Pihlaka kondiitrid oma käterammu ja loomingulisust pidanud kasutama üksjagu. Pihlaka müügijuht Tiina Põllu rääkis, et suurim neist, 25-kilone, oli ühes tükis korrustort. Sel suvel on nad mitmel korral oma 100-kilosed tordid teele saatnud ka Tallinnasse, kus linnaosavalitsused on neid oma üritustel inimestele pakkunud.

Tänavu suvel on juhtunud nii, et torte tellitakse usinalt, kuid igapäevane letimüük on vähenenud. Pihlaka töötajate kogemus ütleb üht: eestimaalane armastab ikka kohupiimatorti maasikate või vaarikatega. Trendidest rääkides ütles Tiina Põllu, et üha enam tellitakse kaloripommile peale elutruud looma- või inimesekujud, näiteks baleriinid ja iluuisutajad.

Sügise kohta lausus müügijuht, et magusat hakatakse siis tõesti rohkem ostma, jogurtiga maiused asenduvad laual ikka veidi rammusamatega, niisugustega, kus voolab šokolaad. Juba praegu lähevad magusameistrite mõtted üha rohkem jõuluaega.

Seda kinnitas ka Pätsi omanik ja pagar Heiki Hallik, kes mõtleb juba piparkookidele. Ent ka südasuvel ei jää peod pidamata.

Niimoodi ongi Pätsi naiskond valmistanud üheks õhtuks 18-kilose pulmatordi 120 inimesele. “See oli meie kõige parem toorjuustu-vaarikatort, kaetud martsipaniga,” sõnas Hallik, kes nimetas, et marjadega juba kokku ei hoita, neid pannakse tordikihtide vahele ikka nii, et lausa mustab. Nädalavahetuseti on neil tööd usinalt, sest suvitajad tahavad randa kaasa haarata pirukaid, samuti läheb hästi müügiks nende valmistatud kali.

Kohvikus Kama 2 paneb selle omanik Kristiina Kalva-Vaivods ahju Napoleoni ja Kräsupea koogi, mis on saanud endale juba nii mõnegi fänni. Kohviku minevaimaks kujunenud kooke tellitakse julgelt ka peolauale, ent letimüügi kohta ütles Kristiina Kalva-Vaivods, et suvepäevad on erinevad, vahel kaovad maiused lausa tundidega.

Inimesed armastavad ka suvel torti ja kooki süüa, neile meeldib üha enam, kui tordid on kaunistatud elutruude inim- või loomakujudega.
Inimesed armastavad ka suvel torti ja kooki süüa, neile meeldib üha enam, kui tordid on kaunistatud elutruude inim- või loomakujudega. Foto: Erakogu
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles