Kuidas vabaneda nutikaelavalust?

Ekraanide kasutamine tingib keha ebaloomuliku asendi ja niinimetatud nutikaelavalu. FOTO: Urmas Luik/Pärnu Postimees

Aasta aega kestnud tihe kodukontorite periood ja vähem võimalusi töötada ergonoomilises keskkonnas toob füsioterapeutide ning abivahendispetsialistide juurde kaela- ja seljavalude käes kannatajaid. Samas saab igaüks endale ka ise lihtsate harjutuste ja jalutuskäikudega valust vabanemisel abiks olla.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Harjutus 1: kinnita kummilint või lintekspander kapi või ukse külge ja tõmba silmade piirini nii, et küünarnukid ei vajuks alla ning abaluud seljal liiguksid kokkupoole. Tee tõmmet 10 korda ja korda harjutust koos pausidega kolmel korral.

Harjutus 2: aseta üks põlv maha ja teine jalg toeta jalalabale. Pane kõverdatud põlve poolne käsi tasakaalu saavutamiseks puusale, teise käega haara maha toetatud põlve alla seatud kummilindist ning suru käsi lindiga suunaga üles, hoides õlavart võimalikult pea lähedal.

24.03.2021 26.03.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto