Pank saatis ammu surnud mehele kirja

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helga Lest elas Swedbanki kirja pärast oma mehe kaotuse kaheksa aastat hiljem uuesti üle.
Helga Lest elas Swedbanki kirja pärast oma mehe kaotuse kaheksa aastat hiljem uuesti üle. Foto: Aarne Mäe

Swedbank saatis kaheksa aastat tagasi surnud Inju mehele Georg Lestale kirja, milles teatatakse, et edaspidi saab ta oma pensioni kätte lä­himast pangakontorist.


"Meie abivalmis ja sõbralikud teenindajad ootavad teid juba enne 20. jaanuari 2009 lähimasse Swedbanki pangakontorisse," seisab kirjas, mille lõpus lisatakse, et kõigi vahel, kelle pension hakkab laekuma just sellesse panka, loositakse välja mitme ajakirja tellimusi. Veel seisab kir­jas, et "oma ea­ka­matele klien­tidele pakume seeniorkaarti".


Kõik on ke­na, aga Georg Lest on juba kaheksa aastat surnud ega saa enam ammu pensioni ega seda ka kuidagi panka panna.

Lesk šokis
Kõige hullem on asja juures see, et kui Georg Lesta lesk Helga oma surnud mehele saadetud kirja avas, meenusid talle jälle need valusad hetked, mil mees suri, justkui oleks haavad taas lahti rebitud.

Georg Lesta tütar Piret Jõesaar ütles, et ema oli aasta alguses saadud kirja tõttu täiesti šokis, sest oli pereisa kaotust väga raskelt üle elanud. Aga nüüd tõi kiri ta sellesse seisu tagasi ja kõik tuli uuesti meelde.

"Ema ütles, et kiri tuli valel aadressil, see oleks pidanud minema Simuna kalmistule, kuhu isa maetud on," vahendas tütar.

Praegu on Piret Jõesaare sõnum pangatöötajatele, et nad vabandaksid tema ema ees ja teeksid oma tööd edaspidi korralikult, sest tema arvates peaks olema pangal surnud inimeste andmed. "Emast oli ikka väga kahju," lausus Jõesaar.

Tuleb teatada
Swedbanki kommunikatsioonispetsialist Laura Käesel pidas juhtunut äärmiselt ka­het­sus­väärseks, kuid ütles, et omaksed peavad ise samuti info eest hoolt kandma.
Tema hinnangul sai selline asi juhtuda seetõttu, et omaksed ei ole pangale isiku surmast teatanud.

Panka võib teavitada kas kirjalikult või suuliselt klienditoe või telefonipanga kaudu. Paljudel juhtudel esitatakse ka surmatunnistus.

"Saame inimese konto ja tema pangakaardid üksnes siis sulgeda, kui meid on informeeritud isiku surmast," selgitas Käesel.


Injus elav Helga Lest aga ütles, et Georg oli enne surma kõik oma arved sulgenud, sest raske haiguse tõttu teadis oma lahkumist ette.

"Mõistame, et lähedase kaotus on raske ja tihtilugu inimesed ei teagi, mida sellises olukorras teha. Seega rõhutaksin veel kord, et pangal ei ole kahjuks operatiivseid kanaleid, mis teavitaksid meid inimese surmast. Seetõttu peaksid lähedased kindlasti panka informeerima, kui selline kurb asi on juhtunud," kommenteeris ta.

Oluline on veel teada, et pärimisasju menetlevad ainult notarid ning pärandvara hulka kuuluvad ka surnud inimese kontol olev raha ja väärtpaberid - need lähevad pärimisõigusega teisele isikule üle.

Swedbanki nimel vabandab Laura Käesel kõigi ees, kelle siit ilmast lahkunud lähedaste nimele on pank kirju saatnud.

Aasta alguses kirjutas Õhtuleht mitmest aastaid tagasi surnud inimesest, kelle nimele on pank samasuguse kirja läkitanud.

Pangaesindaja ütles ajalehele, et kujunenud olukord on paratamatu, et neil ei ole õigust saada andmeid rahvastikuregistrist, sest tegemist pole riigiasutusega.

Pangast teatati, et enne pensioniealistele teate väljasaatmist kontrollis pank üle 100 000 kasutamata seisnud konto.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles