Pensionipäev möödus rahumeelselt

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile oli Väike-Maarjas pangaautomaatide juures pidevalt väike järjekord.
Eile oli Väike-Maarjas pangaautomaatide juures pidevalt väike järjekord. Foto: TEET SUUR/VIRUMAA TEATAJA

Eilne pensioniraha ülekandmise päev Lääne-Virumaa pangakontorites väga suuri järjekordi ei tekitanud, kuid paljud eakad vajasid siiski sularaha väljavõtmisel abi.


Eile kandis sotsiaalkindlustusamet pensioniraha esimest korda tuhandete eakate arvele, kes varem olid selle kätte saanud kodus või pangakontoris.


Kuigi pangad olid valmistunud tavalisest enam kliente vastu võtma, pikki sabasid ei tekkinud ja paanikat ei puhkenud.

Väike-Maarjas elav pensioniealine Joonas sõnas, et tema pension laekus pangaarvele eile esimest korda.

"Pangakaart oli mul enne ka olemas ja selle kasutamisega probleeme ei ole. Lihtsalt pension tuli postkontorisse, ei hakanud seda ümber suunama. Mõnes mõttes on arvele kandmine isegi parem, saab raha välja võtta siis, kui on vaja," rääkis Joonas.

Kaardi kasutamine lihtne
Samuti Väike-Maarja elanik Rein ütles, et tema jaoks uus süsteem muutusi ei toonud. "Minul on pension alati pangaarvel olnud. Pangakaardi kasutamises ei tohiks ka vanemal inimesel midagi ületamatult rasket olla, aga kui vaja, siis saab pangakontorist abi paluda," teadis Rein.

Eile lõuna paiku oli Väike-Maarjas nii SEBi kui Swedbanki sularahaautomaatide juures mitte just väga pikk, kuid pidev järjekord, kus paljud automaadini pääseda soovijaist eakad inimesed.

Väike-Maarja SEBi pangakontori klienditeenindaja Kati Pohlaku sõnul eile kliente ikka jagus, kuid ei saa öelda, et neid oleks olnud tuntavalt rohkem kui varasemate kuude 5. kuupäeval. "Kuu alguses on rahvast alati palju, siis laekuvad pensionid, lasteraha ja muud toetused," lausus Pohlak.

Siiski on pensionide väljavõtmine paljude eakate klientide jaoks uus ning neid tuleb sularahaautomaadi kasutamisel aidata ja juhendada.

Erilist tunglemist polnud
Kiltsi postkontoris väga suurt tungi SEBi Postipanga kaudu raha väljavõtmiseks ei olnud, kuid töötaja sõnul oli mõne tunniga, mil postkontor oli avatud olnud, siiski kuus uut pangaklienti pensioniraha laekumise vastu huvi tundnud. Parajasti oli tekkinud ka väike järjekord, kus seisjad peamiselt eakad inimesed.

Tamsalu postkontor oli aga eile pärastlõunal inimtühi, ei mingeid järjekordi.

Swedbanki Rakvere pangakontori müügi- ja teenindusjuht Angela Ruzevitš ütles eile, et kliente on küll omajagu, kuid mingit paanikat ei ole. Ja pangakontorit külastatakse viienda kuupäeva paiku iga kord võrdlemisi palju. "Siis laekuvad toetused ja pensionid."

Ruzevitš rääkis, et tavapärasest suurema hulga klientide vastuvõtuks oldi valmis, inimeste teenindamiseks on kasutada lisajõude, pandi uusi toole, et eakad oodates püsti seisma ei peaks. Samuti juhendatakse abivajajaid sularahaautomaadi kasutamisel ja ollakse valmis vastama küsimustele.

Mõnel küsitletud eakamal inimesel juhtus siiski pensioni kättesaamisega väikesi äpardusi, näiteks jäi pangakontorisse minnes koju isikut tõendav dokument ning uus asi oli, et pangakontoris tuleb võtta järjekorranumber.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles